wtorek, 16 marca 2021

Tęsknota w poezji naszych uczniów

 W tym roku tematem szkolnego konkursu poetyckiego była TĘSKNOTA. Ten temat uczniowie pojęli bardzo szeroko. Oto nagrodzone prace:


Kategoria: szkoła podstawowa


I miejsce - Jakub Zemsta, kl. 6b

,,Byle do Lata… "


Kiedy tak sobie  myśla o Zimie,

Ino przekleństwa przychodzą na ślinę, 

 

Po co ta zima sie trzyma?

zabawy z nią przeca nikt nima.

 

Piździ jak ida do szkoły,

na pleckach mom ciężkie toboły.

 

Buzia jest cała czerwona

a szyja cała spocona.

 

Sztywnieją mi wszystkie paluszki,

I te u rączek i te u nóżki.

 

Gdy zaspy są na chodniku,

kontuzji jest ciągle bez liku.

 

Po co komu ta zima?

Zabawy z nią przeca nikt nima.

 

Gdy auto odsnieżasz godzinę

znów przekleństwa przychodzą na ślinę.

 

Zima to pora dla mne nijaka,

tak tęskno mi do tego lata!

 

Ciemno za dnia jest jak w nocy,

do spania używasz trzech kocy.

 

Same minusy  w tej zimie,

już dłużej tego nie strzymie.

 

Powiedzieć szczerze wam muszę,

że zimą cierpie katusze,

 

oblykosz sie na cebula

a potem wyglondosz jak ... z ula

 

Ale jestem dziś bardziej radosny,

bo już jeden dzień bliżej do lata.

 

I tyle to chyba na  dziś,

do domu beda już cisł.

 

Na imię mam Kuba i mam małego brata i tęskno nam bardzo  do ciepłego lata!!!



II miejsce - Kacper Piecuch, kl. 6b

,,Wiosna"


Wiosno ma kochana,

bardzo, bardzo proszę...

Zawitaj do nas z samego rana.

Zima nam już bardzo zbrzydła.

Daj nam powiew ciepła,

niczym motyla skrzydła.

Czekamy na Ciebie z taką tęsknotą.

I za ciepłą aurą złotą.

Nie chcemy już zimy oglądać,

Tylko w twe ciepłe, słoneczne

oblicze zaglądać.

Bardzo pragniemy z Tobą

wrócić do szkoły piechotą.


Kategoria: liceum


I miejsce: Alana Bartosz, kl. 1b

,,Tęsknota"


Aby życie było fajne,

musi być zwyczajne.

Bez maseczek i rękawic

ograniczeń i zamkniętych granic.

Teskno mi za normalnością 

by żyć znowu, żyć z godnością.

Wąchać kwiaty, rozsyłać uśmiechy tak szeroko,

od dechy do dechy.

Precz covidku, idź już sobie, chcę zapomnieć już o Tobie.



II miejsce: Milena Zdradowska, kl. 1d



III miejsce: Dorota Duszenko, kl. 2a

,,TĘSKNOTA"


Tęsknię…Bo kto by nie tęsknił?
Czy ktoś dałby radę i pustkę wypełnił?
W czasie najgorszym, normalność umiera.
Pozostaje nam tylko nadzieja.

Pomyśleć, że to trwa już tyle czasu,
Choć pewna byłam, że minie od razu.
Żyć marzeniami, jakieś rozwiązanie
Lub zamienników i sposobów szukanie.

Tęsknię… i czekam,
Wspomnienia wywlekam,
Wspomnieniami żyję
I pod nimi się ukryję.

Zastanawiam się głęboko,
Cóż zostałoby moją opoką?
Czy myśli pomijane,
Czy słowa zapomniane?

Tęsknię…choć jedno wiem na pewno,
Pragnę trafić w sedno.
Kiedyś miniesz, a ja zapomnę.
Tęsknoto, powiedz, czy to prawdopodobne?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dużo wolnego czasu - nowe możliwości.

Zapraszamy do poetyckiej parafrazy tekstu Szymborskiej. Autorem jest Mateusz z kl. 7.  MOŻLIWOŚCI Wolę kino Wolę papugi Wolę piłkę nożną niż...